Vann og avløp

Få slutt på tette avløp og rør med smarte Soolo-løsninger

100% digitalt

6 måneders prøvetid

Prøv oss i dag!

Vann og avløp

Klimaendringer medfører større nedbørsmengder og flere tilfeller av styrtregn. Økt utbygging og fortetting fører til nedbøren renner av fortere. I mange tilfeller klarer eksisterende rørsystemer ikke å følge med og resultatet blir oversvømmelser med risiko for skade på eiendom.

Flaskehalser i overvannssystemet og tilslamming av rør og kummer kan føre til at skadene blir flere og større enn de kunne vært. Forebyggende tiltak kan derfor være en god investering.

Storm Aqua AS og Soolo AS har innledet et samarbeid og tilbyr fremtidsrettede løsninger.

Overvann

Forbedre ytelsen til overvannssystemer.

Ved å utplassere sensorer som registrerer vannivå på kritiske steder, kan vi bidra til bedre forståelse av overvannssystemet og varsle om risiko for oversvømmelse.

Arbeidet kan omfatte:

Identifisere kritiske punkter i overvannssystemet
Utplassere sensorer for å kunne følge med på vannstand og vannmengder
Dataanalyse
Varsle om risiko for oversvømmelse
Identifisere flaskehalser og foreslå utbedringer

Sandfang

Forbedre tømming og vedlikehold av sandfang
Det er utviklet sensorer for registrering av slamnivå i sandfang, kummer og magasiner. Ved å utplassere sensorer på steder med stor belastning, kan vi bidra til behovsstyrte tømmerutiner og dermed bedre kapasitet til overvannssystemet.
Arbeidet kan omfatte:

Identifisere de mest kritiske sandfang, kummer og magasiner
Utplassere sensorer for å kunne følge med på slamnivå
Dataanalyse
Varsle om tømmebehov direkte til tømmebil
Identifisere flaskehalser og foreslå utbedringer.

Ofte stilte spørsmål

Er det sant at vi sparer mye penger?

Ja, ved å få faktabasert oversikt på nivå kan du øke fyllingsgraden, minimere antall fyllinger/tømming – og derav spare penger og miljø.

Kan jeg bruke Soolo på mobilen?

Ja, vår app er tilgjengelig for mobil, nettbrett eller PC.

Kan vi integrere data i vårt eget system?

Absolutt! Vi i Soolo har åpent API og har flere kunder som benytter seg av denne muligheten.

Hvordan blir jeg kunde?

Ta kontakt med oss så fikser vi alt. Installasjon, tilgang til app – og så enkelt er du i gang.

Hvor mange kunder har Soolo?

Vi er på full fart mot våre første 100 kunder!

Hvor lang bindingstid er det?

Standard betingelser er første 6 måneder som prøvetid, før vi har en bindingstid på 24 måneder.

Vil du vite mer om våre løsninger for V&A?

Ta kontakt for mer informasjon!

Ole Theodor Berthelsen

Ole Theodor Berthelsen

Leder salg og marked

Bjørn Høyland

Bjørn Høyland

Salg og forretningsutvikling

Karina Jortveit

Karina Jortveit

Leder kunde og markedsstøtte

Spar tid og penger